החשבון שלי

המקום הרגשי, היכולת לבטא את שעל ליבי ביומן אישי תוך שילוב תכנים רגשיים מתחבר מאוד לכל נושא ה־SEL שהוא חלק בלתי נפרד מהתרבות והשיח בבית הספר שלי. מהרגע הראשון הילדים מאוד התחברו לתוכנית, לכתיבה ביומן, ולחיבור לאני, לתחושות ולרגשות שלי.

הליווי צמוד, משמעותי ומאוד תומך. אני ממליצה בחום לבתי ספר לאמץ את התוכנית ולקנות את היומנים, זוהי מתנה נפלאה עבור הילדים.

 – טלי תמרי גבע, מנהלת בית הספר אהבת ציון, תל אביב

בבואנו לבחון תוכנית שאנחנו רוכשים באמצעות מערכת גפ"ן אנו מתבוננים על מספר מדדים: היחס בין עלות לבין תועלת התוכנית במובנים פדגוגיים ו/או רגשיים/חברתיים, מקצועיות הצוות המלווה והמדריך מטעם התוכנית, איכות החומרים המתקבלים בתוכנית במידה ויש כאלו. בכל המדדים האלו תוכנית "מפרש ועוגן" מצטיינת ביותר.

בנוסף, אנו עדים למוטיבציה גבוהה בקרב תלמידים ותלמידות להשתתפות בתוכנית מדי בוקר, וזוהי עדות טובה ביותר להצלחתה בבית ספרנו.  

 – עמית מיטנר דורון, מנהל בית הספר רמות, חיפה

האפקט של התוכנית על הילדים גבוה מאוד. היומנים מהווים עוגן משמעותי בתהליך הלמידה של הילדים. ילדים שעל פי רוב נמנעים מכתיבה עבדו ביומנים במרץ ובעניין רב. השילוב בין פיתוח מיומנויות כתיבה לבין עבודה רגשית שהיא חלק אינהרנטי מהכתיבה ביומן מאפשרות לממש אחד לאחד את עקרונות ה־SEL.

 

– גל אורון, מנהל בית הספר שבילים, פרדס חנה

התכנית בנויה היטב, ישנה הקשבה וסיוע מצד בוני התכנית להוסיף תכנים רלוונטיים. כלל חומרי התכנית מעוצבים באופנים שמושכים את העין ומעמיקים את המעורבות בלמידה. במקביל, המחנכות שעובדות עם היומנים נחשפות למתודות עבודה חדשות.


– שרון מיכאלי רימון, מנהלת בית הספר לטבע סביבה וחברה, תל אביב

התוכנית סייעה רבות בהיכרות מקרוב עם התלמידים. חיזוק הקשר בין המורה לתלמיד והבנת עולמו הפנימי של התלמיד. דרך התוכנית, הצלחנו לראות תלמידים במצוקה.
התלמידים גם למדו על החוזקות שלהם וקבעו את המטרות והצעדים שלהם להשגתן.
הפרקים עזרו לתלמידים לבטא את רגשותיהם ומחשבותיהם. התלמידים הכירו זה את זה טוב יותר וראו נקודות משותפות ביניהם. התוכנית סייעה לפתח את מיומנויות ההקשבה, הביטוי העצמי וההבנה.

 

– ערין, יועצת בית הספר טורעאן ג, טורעאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *