ברוכים הבאים למִפרשׂ חופש – תוכנית החופש של מִפרשׂ וָעוגן!

התוכנית מיועדת לתמוך בילדי כיתה א׳ בתקופת החופש, ולתרום ליציבות ולצמיחה. מר ניקוד וג׳אקו – שליוו את הילדים לאורך השנה – שמחים לשתף בעוד כמה טיפים ותובנות ולדחות את הפרידה.

 

שימו לב: אין צורך להאזין לפרקים כדי להשתתף בתוכנית – האתגר הוא לכתוב ביומן מדי יום, אפשר עם מוזיקה נעימה ברקע. כל המשתתפים יזכו בהשתתפות בהגרלה* (שוברים לרכישת משחקים וספרים בשווי 150 ש״ח – לא לשכוח להירשם בתחתית הדף!). 

* ההגרלה נועדה לעידוד אך עשויה לאכזב; אנו ממליצים להכין לילדכם בנוסף הפתעה קטנה משלכם!

מִפרשׂ 1: ברוכים הבאים

בפרק זה נכיר כביכול מחדש, ונתחיל את יומן החופש שלנו – נציג את עצמנו ליומן, ממש כמו מכתב או התחלה של הסיפור...

מִפרשׂ 2: זה לא צחוק!

הבוקר ג׳אקו מזמין אותנו לכתוב ביומן משהו מצחיק (כי מר ניקוד סוף סוף לא נמצא בסביבה... ששש...)

מִפרשׂ 3: משהו אהוּב

הבוקר ג׳אקו מזמין אותנו לכתוב על משהו שאוהבים. אפשר להפעיל את הפרק הזה שוב ושוב במהלך הקיץ, פשוט כמה שאוהבים.

מִפרשׂ 4: חדש־חדש

הבוקר מר ניקוד חוזר, ומזמין אתכם לכתוב על משהו חדש שלמדנו בזמן האחרון. ג׳אקו חושב שזה קצת חינוכי ולימודי מדי לחופש, אבל נסו – זה כיף מאוד, להתפתח וללמוד!

מִפרשׂ 5: המצאה על הבוקר

הבוקר מר ניקוד מזמין אתכם להמציא משהו חדש לגמרי – ולכתוב את התוכנית, השרטוטים והרעיונות ביומן שלכם. אם יש לכם זמן מומלץ להכיר את השרטוטים המופלאים של דה וינצ׳י.

מִפרשׂ 6: תכונה טובה שלי

הבוקר ג׳אקו ומר ניקוד מזמינים אתכם למצוא תכונה שאתם אוהבים בעצמכם, ולכתוב עליה ביומן. לא תמיד קל למצוא את הנקודות החיוביות בעצמנו, וזה מאוד חשוב.

מִפרשׂ 7: מה שלומכם הבוקר?

הבוקר מר ניקוד מזמין אתכם לשים לב לשלומכם הבוקר – למצב הרוח, איך ההרגשה. מודעות עצמית ותשומת לב לרגשות שלנו חשובה מאוד, והבוקר הוא זמן טוב להקדיש לזה כמה רגעים של מחשבה וכתיבה.

מִפרשׂ 8: יצירתיות ויצירה

הבוקר מר ניקוד מזמין אתכם לכתוב רעיון יצירתי שתוכלו להגשים הבוקר. לא ניתן לכם רעיונות – כל הרעיון ביצירתיות הוא שהיצירה נובעת מכם, זה כל היופי!

מִפרשׂ 9: הזמנה לניסוי

הבוקר ג׳אקו מזמין אתכם לתכנן ניסוי בנושא שמעניין אתכם לבדוק – ולבצע אותו במהלך היום! כמובן חשוב להקפיד על מעורבות הורית בביצוע, כדי להגן על הילדים ועל הבית כאחד 🙂

מִפרשׂ 10: כתיבת זכרונות מכיתה א׳

הבוקר מר ניקוד מזמין אתכם להיזכר בכיתה א׳ ולכתוב את הזיכרונות שלכם. אפילו זיכרון אחד שעולה לכם לראש. מה שלא כותבים – בדרך כלל לא נשאר בזיכרון לתמיד, ויש לכם הזדמנות לתעד את הסיפור שלכם. מומלץ לחזור לפעילות הזאת במהלך הקיץ ולתעד את השנה שחלפה, שהייתה בלתי שגרתית.

מִפרשׂ 11: תודה!

הבוקר מר ניקוד מזמין אתכם לחשוב על שלושה דברים שתוכלו להודות עליהם, כהמשך לפעילות שלנו במהלך שנת הלימודים (בתקופת חנוכה). אפשר לחזור לפרק שוב ושוב במהלך החופש, וחשוב למצוא דברים בסיסיים, שכאילו מובנים מאליהם, ולהודות עליהם.

מִפרשׂ 12: תפתיעו אותי!

הבוקר ג׳אקו מבקש שתפתיעו אותו! ותכתבו ביומן משהו מפתיע. אפשר לחשוב על משהו שהפתיע אתכם בחופש הזה, ומי יודע, אולי זה יפתיע גם את ג׳אקו...

מִפרשׂ 13: להתגבר על הפחד

היום ג׳אקו מזמין אתכם להתגבר על הפחד ולכתוב על משהו שמפחיד אתכם. בדרך, הוא צריך ללמוד להתגבר על פחדים משלו...

מִפרשׂ 14: לכתוב מהלב

הבוקר ג׳אקו מציע לכם לוותר על הכוונה, על רעיונות ועל השראה חיצונית – ולכתוב מהלב, מה שזורם ונכון ונעים לכם עכשיו. פשוט לכתוב, לתת לאצבעות לרוץ על הדף וליצור את היומן שלכם.

מִפרשׂ 15: משהו שנשאר איתי

הבוקר מר ניקוד מסכם את החופש, ומזמין אתכם לכתוב על משהו שתרצו לקחת אתכם מהחופש הזה, אל ימי השגרה.

אם נותרו עוד שבועות לחופש ואתם מעוניינים לשמוע עוד פרקים (ולא להסתפק במוזיקה כרקע לכתיבה, כמומלץ) – אפשר לשמוע שוב ושוב את הפרקים שאהבתם במיוחד.

איך הייתה תוכנית מִפרשׂ החופש?

נשמח למשוב על התוכנית, שימו לב שלצורך השתתפות הילדים בהגרלה יש לסמן את שמות הילדים שהשתתפו במִפרשׂי החופש.
ילדיי שהשתתפו במִפרשׂ החופש –