החשבון שלי

המגדלור ככלי לקשר

בערכה הכיתתית של תוכנית ״מפרש ועוגן״ קיבלתם תיבת מגדלור. המגדלור הוא דוגמה טובה לאופן הפעילות הייחודי של התוכנית: הנוכחות התמידית שלו בחלל הכיתה משרה ביטחון ותחושת נוכחות קשובה, מבלי צורך לערוך פעילות מיוחדת סביבו. 

איפה מציבים?

התיבה מגיעה עם ערכה לתלייה על הקיר (הברגים המתאימים נמצאים בתוך התיבה). את תיבת המגדלור יש לקבע במיקום מרכזי בכיתה, רצוי על יד הדלת, ומעט מעל גובה העיניים של התלמידים (באופן שבקלות מכניסים פתק לפתח העגול של המגדלור).

המגדלור מסמל קשר, קרבה ונוכחות קשובה לצרכי הילדים. אין צורך לערוך פעילות מיוחדת; אפשר מדי פעם לציין זאת, וגם פרקי ״מפרש בוקר״ מתייחסים מדי פעם למגדלור ומעודדים שיתוף דרכו. 

איך מכינים את המגדלור לפעילות? 

על התיבה מוסיפים את המועד שבו יתאים לך לאסוף את מכתבי הילדים (אחרי המילים ״בכל יום״ – אפשר למלא: ״ויום״, אם מתאים לך לאסוף בכל יום; או, לדוגמה, ״שני וחמישי״ – אם מתאים לך לאסוף בחלק מימות השבוע. ובקו שמתחת – לחתום את שמך. חשוב לשים לב שהמגדלור מגיע עם זוג מפתחות – לכל תיבה יש מפתחות תואמים לה, כדי שערוץ התקשורת יהיה פרטי וישיר בין הילדים למורה. חשוב לשים לב שלא לאבד את המפתחות…

גלריה לשיתוף והשראה

נאות פרס, חיפה

יפה ירקוני, תל אביב

סילוואן יסודי חדש, ירושלים

סילוואן יסודי חדש, ירושלים

סילוואן יסודי חדש, ירושלים

נאות פרס, חיפה

רמון, מגדל העמק