החשבון שלי

1

שבוע ראשון ללימודים

מסע

  • שימת לב לשמות התלמידים, משמעות ההיכרות והקשר
  • יציאה למסע – יומן המסע כמלווה תהליך
  • שימת לב לחוזקות אישיות

י״ז–כ״ב אלול
(1–9 בספטמבר)

2

ערב ראש השנה

חלומות

  • יציאה למסע – יומן כמלווה תהליך
  • שימת לב לחוזקות אישיות

כ״ד–כ״ח אלול
(10–14 בספטמבר)

3

ערב יום כיפור

התכווננוּת

  • הגשמת מטרות והתכווננות אל יעד מוגדר
  • נטילת אחריות אישית ויכולת התיקון

ג׳–ו׳ תשרי
(18–21 בספטמבר)

4

אחרי סוכות

למידה

  • חשיבות למידת דברים חדשים
  • למידה והתפתחות לאורך החיים

כ״ג–כ״ז תשרי
(8–12 באוקטובר)

5

חברוּת

  • רעיונות וכיוונים לרכישת קשרים חברתיים

ל׳ תשרי–ד׳ חשוון
(15–19 באוקטובר)

6

יום הזיכרון ליצחק רבין

מעורבוּת

  • אחריות חברתיות – שימת לב לאחר, על האדישות
  • התמודדות עם מקרי קיצון של התעללות חברתית, פגיעה או חרם

ז׳–י״א חשוון
(22–26 באוקטובר)

7

מעבר לשעון חורף

מצע

  • אלו דברים עוזרים לצמיחה ותומכים במסע
  • שימת לב לחסכים וקשיים בדרך, ככל שקיימים

י״ד –י״ט חשווןן
(29 אוקטובר–3 נובמבר)

8

תכנון

  • תכנון מטרות בצעדים קטנים
  • הגדרת מטרות קרובות

כ״א–כ״ה חשוון
(5–9 נובמבר)

9

סיגד

דמיון

  • כוחו של דימיון
  • אמון בעצמי ובעולם

כ״ח חשוון–ג׳ כסלו
(12–16 נובמבר)

10

פרפקציוניזם

  • התמודדות עם טעויות וחוסר שלמוּת (פרפקציוניזם, אתגר שילדים רבים מתמודדים עמו)
  • אומץ להעז ולנסות, על אף החשש מפני טעות

ו׳–י׳ כסלו
(19–23 נובמבר)

11

תודה

  • הכרת הטוב כמנוע להתפתחות וצמיחה בעולם

  • אמירת ״תודה״ כמשפיעה על הבריאות והאושר

י״ג–י״ז כסלו
(26–30 בנובמבר)

12

ערב חנוכה

חיוּביוּת

  • חשיבה חיובית
  • שימת לב לנקודות של אור בחיים והודאה עליהם (פתיחת אתגר חשיבה חיובית לחנוכה). שימו לב לפעילות הכרת הטוב לצוות, לרגל יום המורה

כ׳–כ״ד כסלו
(3–7 בדצמבר)

13

עשרה בטבת

קשיבוּת (מיינדפולנס)

  • שימת לב למחשבות ותחושות 
  • זיהוי מחשבות מכבידות ותשומת לב להשפעה שלהן

ה׳–ט׳ טבת
(17–21 בדצמבר)

14

אושר

  • חשיבות התכנון החיובי של העתיד
  • השפעת פעולות מעשיות על הרווחה והאושר

י״ב–ט״ז טבת
(24–28 דצמבר)

15

סודות

  • חשיבות השיתוף לצמצום פגיעה ושמירה על מוגנות
  • הקסם של סודות ומקומם בחיים – וכיצד לזהות כשמדובר בסוד בעייתי

י״ט–כ״ג טבת
(31 דצמבר–4 ינואר)

16

שיתוף

  • התכווננות בין היעדים שלנו לבין מה שבלב, ברצון שלנו
  • העלאת נושאים שמעסיקים את הילדים – ועיסוק בנושאים רלוונטיים לתקופה

כ״ט טבת–א׳ שבט
(7–11 בינואר)

17

מסך

  • מקומם של המסכים בעולם של היום והשפעתם
  • תשומת לב לזמן המסך, בטיחות ואחריות במרחב המקוון

ד׳–ח׳ טבת
(14–18 בינואר)

18

ט״ו בשבט

צמיחה

  • תשומת לב לצמיחה שלי ולעולם הפנימי 
  • שימוש בדרכון כמצפן לדרך
  • מודעוּת לקשר הדדי שבין האדם לסביבה (קיימוּת)

י״א–ט״ו בשבט
(21–25 בינואר)

19

מוטיבציה

  • כוח רצון ומוטיבציה פנימית
  • דרכים לעודד את עצמנו לכיוון שאליו נרצה ללכת

י״ח—כ״לֹ שבט
(28 ינואר–1 פברואר)

20

יום המשפחה

קשר

  • חשיבות המשפחה וקשרים מתמשכים
  • עידוד השקעה ברשת של קשרים איכותיים שיוכלו ללוות אותנו במסע של החיים

כ״ה–כ״ט שבט
(4–8 פברואר)

21

שיח 

  • נושאים שעלו לבחירת הילדים (בהתאם לבקשות שעלו במפגש ״בואו לסיפון שלנו״)

ב׳–ו׳ אדר א׳
(11–15 בפברואר)

22

שינה

  • חשיבות השינה כבסיס לכל התחומים: רגשי, תקשורתי ולימודי
  • תרומת ההרפיה והרוגע לחיים

ט׳–י״ג אדר א
(18–22 בפברואר)

23

שיח

  • נושאים שעלו לבחירת הילדים (בהתאם לבקשות שעלו במפגש ״בואו לסיפון שלנו״)

ט״ז–כ׳ אדר א׳
(25–29 בפברואר)

24

בריאות

  • ההשפעה העצומה של שתיית מים על הבריאות
  • יכולת שליטה על הבריאות והרווחה שלנו

כ״ג–כ״ז אדר א
(3–7 במרץ)

25

יום המדע

אופקים

  • הרחבת אופקים – חשיבות המגוון וההתפתחות במגוון של תחומי עניין
  • דימיון, חקר והמצאות כבסיס להתפתחות האנושית

ל׳ אדר א–ד׳ אדר ב
(10–14 במרץ)

26

ערב פורים

מסכה

  • מסכה והצגה של עצמי בפני האחר

ז׳–י״א אדר ב
(17–21 במרץ)

27

פורים

דימוי

  • דימוי עצמי – אני מול האחר והקבוצה
  • ביטחון בעצמי כמו שאני

ט״ז–י״ח אדר ב
(26–28 במרץ)

28

הומור

  • תרומת ההומור והצחוק לחיים בריאים
  • ההומור כמקרֵב חברתי

כ״א–כ״ה אדר ב
(31 במרץ–4 באפריל)

29

ערב פסח

קריאה

  • השפעת הקריאה על החיים, עידוד קריאה לקראת היציאה לחופשה
  • לקראת פסח – משמעות הניקיון והסדר והשפעתם על חיינו

כ״ח אדר א–ג׳ ניסן
(7–11 באפריל)

30

מימונה

קיימוּת

  • בהקשר למימונה – לחגוג את החיים
  • השפעת השהייה בטבע על הרווחה, חיבור לטבע (כהמשך לחוויה בחופשה)

כ״ב–כ״ד ניסן
(30 באפריל–2 במאי)

31

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

זיכרון

  • משמעות הזיכרון בחיינו
  • התמודדות עם אובדן וקושי באמצעות זיכרון (גם בהקשר ליום הזיכרון בשבוע הבא)

כ״ז ניסן–א׳ אייר
(5–9 במאי)

32

יום העצמאות

ארץ

  • חיבור למקום ולמרחב הסביבתי
  • חיבור לסיפור ולקהילה רחבה

ד׳—ח׳ אייר
(12–16 במאי)

33

כסף

  • המקום של כסף בעולם – עבודה ומשמעות
  • תכנון פיננסי ומוּדעוּת פיננסית
  • מִחזור ותרומה לקהילה, שמירה על המאזן בעולם

י״א–ט״ו אייר
(19–23 במאי)

34

ל״ג בעומר

מעגל

  • חשיבות החיבור החברתי – לא להשאיר חברים מחוץ למעגל
  • המשך העיסוק בקיימות בהקשר לסביבה ולכסף – מחשבה על העולם ועל האחר

י״ח–כ״ב אייר
(26–30 במאי)

35

יום ירושלים

קהילה

  • חיבור לעיר, לשכונה, לקהילה
  • משמעות של שכנוּת טובה – לדאוג שהסביבה תהיה נעימה לצמיחה

כ״ה–כ״ט אייר
(2–6 ביוני)

36

שבועות

הכלה

  • קבלת האחר, יצירת אווירה של שייכות
  • התרומה של השונות להתפתחות הקהילה (רות)

ג׳–ז׳ סיוון
(9–13 ביוני)

37

יום היוגה

חיבור

  • חיבור לעצמי ולעולם: נשימה, הרפיה, התמתחות ותנועה
  • תרומת הספורט לבריאות – מודעות לקראת הקיץ

י׳–י״ד סיוון
(16–20 ביוני)

38

שבוע אחרון ללימודים

סיכום

  • התבוננות חיובית לאחור לסגירת המעגל של שנת הלימודים
  • תכנון נכון של חופש – חופש כהזדמנות להתפתחות וצמיחה, לעליית שלב לקראת המשך המסע

י״ז–כ״ד סיוון
(23–30 ביוני)