החשבון שלי

פרקי מפרש הבוקר

הלב של תוכנית מִפרשׂ וָעוגן הוא מִפרשׂ הבוקר – כעשר דקות בפתיחת היום שמשפיעות על היום כולו. הפרקים תומכים בהתפתחות רגשית, חברתית ואוריינית, ועובדים במשולב עם הכלים השונים בתוכנית, המשמשים כ״עוגן״ לפעילות היומית. 

מפרשי הבוקר תואמים לכל שכבת גיל, יש ללחוץ על הכפתור (כאן למטה) כדי להיכנס למערכת מפרשי הבוקר של השבוע – ופשוט להפעיל את הפרקים לפי הסדר, פרק אחד בכל בוקר. בכל שבוע שלושה פרקים (המתחלפים מדי שבוע בימי שישי ב־12:00 בצהרים), מומלץ לחזור על הפעילויות המשמעותיות פעמיים לפחות, הפעלה חוזרת תומכת בהטמעת התכנים והעמקה בהם. מלבד זאת אפשר לבחור מפרשי בוקר נוספים מהמאגר הכללי של פרקי ההעשרה לבחירה, במידת הזמן והאפשר, ובהתאם לתחומי העניין או לצרכים מיוחדים שעולים בכיתה במהלך השנה.


במהלך התוכנית הילדים מקשיבים ל״פודקאסט״ שמאפשר את חידוד הקשב והמיקוד. התכנים מתחברים לתוכניות הלימודים בתחומי דעת שונים – כישורי חיים, שפה, מדעים ועוד. 

התלמידים פותחים את יום הלימודים בתהליך המסע האישי, פתיחת בוקר אחר של ״מפרש ועוגן״ מאפשרת לייצר עוגנים יציבים, חיבור לנפשם ולמוטיבציה האישית של התלמידים להמשך היום. הם חשים קירבה והתלהבות לפעילויות.

 – ד״ר לוטם הדסה קירמאייר, מנהלת בית הספר יזרעאליה, חיפה

הפודקאסטים, מחזירים את התלמידים לימים שבו ה"קשב" היה בראש ולא הוויזואלי. וכמשמיעים את הפודקאסט, חלק מהתלמידים עוצמים עיניים כדי להיות מרוכזים יותר בנאמר. הפודקאסטים מוגשים בצורה מרגיעה מאוד, והם לוקחים את התלמידים/ות למסע פנימי שמסייע להם בהתמודדות ובעיבוד של סיטואציות רגשיות, לעיתים לא פשוטות בכלל. החשוב ביותר הוא, שמדובר בעיבוד ראשוני של התלמיד/ה עם עצמו/ה.

 

– בצלאל סגמן, מנהל בית הספר הממ״ד הראל, מצפה רמון

 

המחנכות אשר מובילות את התוכנית מדווחות על פיתוח השיח והקשר הכיתתי וציפייה מצד הבנות לשמיעת פודקאסטים והשיח־בוקר עם המחנכת. 

הנושאים שעולים מותאמים לימים ולנושאים שמעסיקים אותנו.

 

 

 – אורית וייל, מנהלת בית הספר נועם בנות קרית משה, ירושלים